خبر خبر

رشد ۱۴.۵ درصدی فرودگاه‌های طرح در کیفیت خدمات فرودگاهی/ شیراز در صدر فرودگاه‌های طرح
رشد ۱۴.۵ درصدی فرودگاه‌های طرح در کیفیت خدمات فرودگاهی/ شیراز در صدر فرودگاه‌های طرح

مدیر دفتر نظارت بر پروژه کیفیت خدمات فرودگاهی، نتایج ارزیابی‌ها و میزان پیشرفت فرودگاه‌های طرح بر اساس ۲۳ شاخص تعیین شده در دوره سوم را با رشدی برابر با ۱۴.۵ درصد اعلام کرد.

بهمن باقری گفت: دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی از زمان تاسیس تاکنون تلاش کرده است که با بکارگیری استانداردهای بین‌المللی ASQ و ACI متغیر کیفیت خدمات فرودگاه را قابل اندازگیری کرده تا بر پایه آن بتواند برنامه‌ریزی و مدیریت کند.

وی ادامه داد: نظارت بر پروژه کیفیت خدمات فرودگاهی(ASQ) در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از ابتدای سال ۹۴ کلید خورد و برنامه‌ریزی برای ارزیابی‌های شش ماهه آغاز شد به طوری که با پشت سر گذاشتن شش ماهه اول سال ۹۵ (دوره سوم) نتایج ارزیابی‌ها و میزان پیشرفت فرودگاه‌های طرح، رشدی برابر با ۱۴.۵ درصد را نشان می‌دهد.

باقری افزود: برای ارزیابی شاخص‌های تعیین شده٬ ۱۰ فرودگاه را به عنوان فرودگاه طرح انتخاب کردیم که این فرودگاه‌ها شامل: مشهد٬ شیراز٬ تبریز٬ زاهدان٬ اصفهان٬ اهواز٬ کرمان٬ یزد٬ بندرعباس٬ مهرآباد می‌شود.

وی درباره شاخص‌های مقایسه و رتبه‌بندی ارزیابی خدمات فرودگاهی توضیح داد: این شاخص‌ها در فرودگاه‌های طرح شامل رضایتمندی، دسترسی به فرودگاه، مسیریابی، امکانات پارکینگ، فضای سالن عمومی، سالن خروجی، کنترل امنیتی(پلیس)، کنترل گذرنامه، خدمات مسافران ورودی، بارزسی امنیتی(سپاه)، علائم، مانیتورهای نمایش اطلاعات پرواز، تهویه هوا در ترمینال‌ها، امکانات فرودگاه، خدمات ویژه برای افراد کم توان، مرکز تجاری، تبدیل ارز، دستگاه عابر بانک، چرخ‌دستی، سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، رستوران و پرتال می‌شود.

به گفته مدیر دفتر نظارت بر پروژه کیفیت خدمات فرودگاهی، در نیمه نخست امسال در فرودگاه شیراز ۳۰.۳۵ درصد رشد داشته است و فرودگاههای دیگر در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

 

-------------------------------------
نظرات

اخبار مرتبط اخبار مرتبط

مورد مرتبطی یافت نشد